سفر
سفر

ديدني هاي قشم 

در اين مقاله از قشم سلام قصد داريم تا شما را با چندتا از ديدني هاي جزيره قشم كه در سفرتان به اين جزيره بايد از انها ديدن كنيد را معرفي كنيم تا هنگام بازديد از اين جزيره بتوانيد اوقاتي خوش و به ياد ماندني را به يادگار بگذاريد. 

اگر انتخاب شما راه دوم بود، بهتر تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد تا اين مكان را همراه با موقعيت مكاني و توضيحات به شما معرفي كنيم.

براي شروع نيز مسير پيشنهادي ما مسير شرق به غرب بوده كه اغلب تور هاي محلي نيز همين مسير را پيش مي روند كه در ادامه مكان هاي كه قرار است ببينيد را به ترتيب معرفي كرده‌ايم:

10 مورد از جاهاي ديدني قشم

غار خربيس قشم

غار خربس  در  قشم

غار خربس جزيره قشم مكاني است كه شما ميتوانيد آثار اوليه تمدن را در آن مشاهده نيد، اين غار مكاني بود كه نخستي انسان هاي زمين يعني ماده ها درون آن سكونت داشتند و اين را از روي سنگ تراشي درون غار خواهيد فهميد. هنگامي كه وارد غار ميشويد تصويرهاي را كه در طول تاريخ هر قوم و قبيله اي كه در آنجا سكونت داشته‌اند و به يادگار گذاشته اند را خواهيد ديد. اين غار جزو از كهن ترين مكان ها در دنيا بوده كه انسان ها در آن سكونت داشته اند، غار خربس داراي بخش هاي مختلفي بوده كه مهم ترين و بزرگترين بخش آن سالني بوده كه به جهت عبادت از آن استفاده مي شده كه طبق گفته ها براي ساليان طولاني محلي جهت پرستش ايزدمهر باستان بوده است.

در بين مواردي كه قرار است در ادامه به آنها بپردازيم چند جا از مابقي جالب تر و عجيب تر است؛ در ابتدا نيز بايد به شما بگوييم كه جهت بازديد از اين مكان ها دو راه پيش روي شما است؛ يا مي‌توانيد گشت كامل جزيره و تور قشم گردي را رزرو كنيد تا به خيالي راحت يك روز را به گردش در قشم بپردازيد و يا خودتان ماجراجويي را شروع كنيد و به هركدام از جاهايي كه خواستيد تك به تك برويد.

 

آدرس غار خربس: 15 كيلومتري قشم، نزديكي روستاي خربس و روستاي رمچاه

 دره ستارگان  در  قشم

پس از بازديد از غار خربس، در ادامه مسير به سوي روستاي شيب دراز پيش مي‌رويم و پس از حدود 5 كيلومتر به سمت راست پيچيده و پس از رد كردن روستاي بركه  خلف به ورودي دره ستارگان خواهيد رسيد. از ورودي دره ستارگان تا خود دره مقداري راه است؛ نكته مهمي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه اصلا تنها به آنجا نرويد و حتما با كسي كه به پيچ و خم و راه هاي ورود و خروج آن آشنا است به بازديد دره ستارگان برويد چرا كه خطر سقوط، گم شد يا.. وجود دارد؛ در كل تنها رفتن به اين مكان ابدا توصيه نميشود.

طبق عقيده مردم محلي اين دره به علت برخورد شهاب سنگ و يا ستاره است كه چنين شكل و شمايلي دارد و البته عده اي ديگر نيز معتقدند كه اين منطقه در اثر فرونشست و فرسايش خاك است كه پديدار شده است.

همچنين مردم محلي اين منطقه را دره ارواح نيز مي داند و از رفتن به آن در شب خودداري ميكنند، اما اين موضوع ممكن است به سبب پيچيدن باد درون حفره هاي اين دره و به وجود آمدن اصوات باشد.

آدرس دره ستارگان: ضلع شمالي جزيره قشم، نزديكي روستايي بركه خلف

10 مورد از جاهاي ديدني قشم

دره ستارگان قشم

جزيره ناز  در  قشم

پس از بازديد از دره ستارگان زمان آن است كه به جاده اصلي بازگرديم به سمت غرب و روستاي شيب حركت كنيم؛ پس از حدود 10 كيلومتر در سمت چپ شما ساحل زيباي جزيره ناز قابل رويت بوده از جاذبه هاي اسرارآميز جزيره قشم است. اين موضوع نيز به اين علت است كه هنگام جزر دريا آب به حدي پايين مي آيد كه ميتوانيد تا رسيدن به جزيره ناز قدم بزنيد چرا كه مسافت بين دو جزيره خشك مي‌شود اما چند ساعت كافي است تا اوضاع عوض شود و آب تا دو متر بالا بيايد و براي طي اين مسير دست به دامن قايق شويد.

ساحل ناز از زيباترين ساحل هاي جزيره بوده كه پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما از آن ديدن كنيد، دريايي شفاف و ساحلي پر از شن هاي سفيد و طلايي در كنار آلاچيق هاي به سبك مناطق استوايي با سايه بان هاي برگ نخل از زيبا ترين تصاويري است كه مي‌توانيد در ساحل اين جزيره آن را زندگي كنيد.

همچنين مي‌توانيد در ساحل آن شتر سواري و عكاسي انجام دهيد و اگر هم دوست داشته باشيد طرح ها و نقش هاي حنا را كه توسط بانوان محلي هنرمند انجام ميشود را با يادگار از اين جزيره بزنيد.

آدرس جزيره ناز: 22 كيلومتري قشم

پس از حدود 10 كيلومتر از مسير به سمت روستاي چاهو، در سمت راست جاده  كارگاه هاي لنج سازي را مي توانيد ببينيد كه با گرفتن اجازه ميتوانيد وارد شده و از لنج هاي در حال ساخت ديدن كنيد.

بايد بدانيد كه ساخت هر لج به صورت سنتي و دستي چندين سال زمان مي برد و قيمت بسيار بالاي نيز دارند چرا كه سالها طول ميكشد تا هر تكه چوب را شكل داده و سوار هم كنند.

تنگه چاهكوه در  قشم

پس از طي كردن جاده شمالي جزيره در مسير شرق به غرب به سمت روستاي چاهو شرقي ميرسيد كه با پرس و جو از بوميان به جاده اي كه منتهي به تنگه چاهكوه است خواهيد رسيد كه يكي از بي نظيرترين جاذبه هاي ديدني جزيره قشم مي باشد؛ پس از گيت ورودي حدود 15 دقيقه را بايد به سمت تنگه چاهكوه  پياده روي كنيد.

اين تنگه طي هزاران سال با چك خوردن و فرسايش زمين به جود آمده و مكاني زيبا جهت عكاسي محسوب مي‌شود. همچنين اين تگه داراي چاه هاي بسياري است كه در آن آب هاي شيرين بارا جمع ميشود كه در گذشته مردم محلي جهت شرب از اين آب ها استفاده مي كردند.

جزيره هرمز

صد درصد نام جزيره هرمز را شنيده ايد! براي بازديد از جزيره هرمز مي بايست يك روز خود را از صبح اول وقت اختصاص دهيد.

هرمز بدون شك يكي از زيباترين جزاير ايران بوده ميتواند هيجان سفر شما را دو چندان كند. دريايي آبي در كنار ساحل به رنگ خونش به تنهايي يكي از منحصر به فرد ترين مناظري است كه مي توانيد در طول سفرتان مشاهده كنيد كه خود يكي از دلايلي است كه بيشتر مسافران اقدام به رزرو تور قشم مي‌كنند تا به گشت و گذار در اين منطقه زيبا بپردازند.

 

 ساحل لاكپشت ها در قشم

در مسير روستاي شيب درست قبل از رسيدن به روستا تابلوهايي را با مضمون محيط محافظت شده و ورود ممنوع مشاهده خواهيد كرد؛ اين جا همان جايي است كه لاك پشت هاي پوزه عقابي كه نوعي نادر از گونه هاي لاك پشتي هستند جهت تخم گذاري به اين محل مي آيند.

اين لاك پشت ها براي محيط زيست و هم براي محليان و همينطور محيط بانان بسيار با ارزش هستند. چنانچه كه در فصل تخم گذاري لاك پشت ها به جزيره قشم سفر كرديد  ابدا از 10 كمتر به اين موجودات نزديك نشويد.

در ساحل شمالي جزيره قشم جنگل هاي حرا واقع شده اند كه به نوعي جنگل هاي معلق روي آب محسوب مي‌شوند و از بزرگترين جنگل هاي حرا در مناطق جنوب كشور هستند.

ريشه درختان توانايي تبديل آب شور به شيرين را دارند و به همين دليل در برابر آب دريا مقاومند. اين جنگل ها به گونه اي هستند كه هنگام جذر تبديل به جنگلي با درختاني پر مي‌شوند و در زمان مد اين درخت ها تبديل به بوته هاي معلق بر روي آب مي‌شوند كه مانند جزيره ناز به هنگام جزيره ميتوان در بين اين جنگل قدم زد و هنگام مد ميبايست با قايق به گشت زني در آن بپردازيد.

پيشنهاد ميكنيم تا حتما از اين منطقه زيبا ديدن كنيد.

جهت بازديد از جزيره هنگام مي بايست نصف يك روز خود را خالي كنيد؛ جزيره هنگام داراي چهره اي بومي و سنتي بوده و ميزبان دلفين هاي بازيگوش در حيات وحش زيبايي خودش است، نخلستان هاي ديدني، كوه هاي آهكي و سواحل زيباي آن يكي از دلايلي مسافران و گردشگران بسياري را به سمت اين جزيره مي كشاند.

در اين جزيره هيچ خبري از هياهوي شهري و ماشين نبوده و مردم مهمان نواز اين منطقه پذيراي شما هستند تا خاطرات و لحظات به ياد ماندني را در اين جزيره تجربه و به ياد داشته باشيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ] [ ۱۲:۳۹:۵۱ ] [ كيش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی